Wycieczka do Zamościa

W dniach 10 i 11 czerwca 2021r odbyła się wycieczka o trasie Zamość i okolice. Wycieczka zorganizowana dla zespołu Lesianie, ich rodziców i opiekunów. Wyruszyliśmy spod szkoły o 7.00 rano i w dobrym nastroju dotarliśmy do Bram Zamościa , gdzie przywitała nas uśmiechnięta pani przewodnik. Na starcie oprowadziła nas po twierdzy oraz murach obronnych opowiadając niezwykle ciekawą historię miasta Zamościa. Około godziny 12.00 zwiedzając rynek, jedząc lody usłyszeliśmy hejnał z obecnego ratusza. Zwiedziliśmy jeszcze skarbiec, wieżę widokową a następnie pożegnaliśmy się z panią przewodnik na moście zwodzonym
i udaliśmy się do Zoo. Na miejscu zobaczyliśmy wiele rożnych gatunków zwierząt: niedźwiedzia, lwy, tygrysa,  żyrafę, sowy, różne owady, rzadkie rodzaje węży, żab i pająków. Ujrzeliśmy różne gatunki małp a nasz kolega zaprzyjaźnił się z jedną z nich!

Po zwiedzeniu Zoo pojechaliśmy w dalszą drogę do Krasnobrodu gdzie nocowaliśmy w ośrodku wypoczynkowym „Pszczeliniec”.
Po zakwaterowaniu w pokojach i zjedzeniu dużego obiadu wyszliśmy na plac zabaw aby odpocząć. Chętni udali się nad pobliski zalew na spacer. Później wybraliśmy się do kaplicy św. Rocha. Szliśmy tam przepięknym lasem, korzystając ze świeżego leśnego powietrza oraz podziwiając cudowne widoki. Wracając,  pomyliliśmy drogi, ale udało się bezpiecznie wrócić do ośrodka. Wieczór spędziliśmy na grach, rozmowach i wspólnej zabawie.

Następnego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą drogę. Jeszcze w Krasnobrodzie, zahaczyliśmy o wieżę widokową, z której roztaczał się piękny widok na  zalew krasnobrodzki i okolicę. Później pojechaliśmy na szumy wodne na rzece Tanew. Szliśmy tam piękną trasa wzdłuż rzeki na której uformowały się kaskady, przez co woda płynie z głośnym szumem stąd nazwa szumy wodne.

Po tej atrakcji pojechaliśmy dalej, do Zwierzyńca a tam nadszedł najbardziej wyczekiwany moment naszej wycieczki – spływ kajakami rzeką Wieprz.  Dla większości był to pierwszy spływ w życiu. Każdy był podekscytowany. Na początku trasy było ciężko, lecz z czasem nabraliśmy wprawy i pokonywaliśmy rzekę coraz lepiej. Bardzo dobrze się bawiliśmy i nabraliśmy nowych doświadczeń.  Po zakończonym spływie zjedliśmy jeszcze obiad i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Podczas wycieczki przejechaliśmy wiele kilometrów i bawiliśmy się doskonale. Cieszymy się, że mogliśmy spędzić czas wspólnie jako przyjaciele i zespół Lesianie, oraz zwiedzić nowe miejsca.  Dużo się śmialiśmy. Roztocze wyglądało naprawdę zachwycająco. Mamy wiele wspomnień z tych miejsc. Na pewno zwiedzimy te okolice jeszcze nie raz.