Kodowanie w Szkole Podstawowej w Kupnie

W październiku, a dokładnie od 5.10.2019, rozpoczął się Europejski Tydzień Kodowania #CodeWeek 2019 i trwał do 20.10.2019 r. Uczniowie klasy drugiej, trzeciej oraz czwartej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kupnie wzięli udział w akcji CodeWeek 2019.

W ramach tej akcji zostały przeprowadzone zajęcia promujące bezpieczne korzystanie z zasobów Internetowych – prezentacja „Bezpieczeństwo w sieci”. Pokaz multimedialny o Technologiach Komunikacyjno – Informacyjnych. W trakcie pogadanki z uczniami został poruszony problem negatywnego a zarazem i pozytywnego oddziaływania na życie ucznia, rodzica i nauczyciela. Uczniowie poznali praktycznie nieograniczone możliwości mobilnych aplikacji, dzięki mobilnemu Internetowi, jak również odpowiednim mobilnym narzędziom np.: smartfon. Na lekcjach informatyki uczniowie kodowali i programowali w wybranej aplikacji Scratch. Korzystano z materiałów ze stron Internetowych Ministerstwa Cyfryzacji https://gov.pl. Uczyliśmy się też przez zabawę wykorzystując gry i zabawy online blocy games, godzina kodowania. W ramach zajęć techniki uczniowie kl. IV wykonali plakaty „Bezpieczna droga do i z szkoły”.

Tego typu zajęcia bardzo dobrze wpływają na rozwijanie logicznego myślenia, pobudzają zdolności matematyczne, wyobraźnię i kreatywność ucznia. Wystarczy zamienić blat biurka z grą planszową w ekran monitora z tą samą grą a staje się ona bardziej atrakcyjna i ciekawsza, podobne efekt uzyskujemy gdy uczeń rozgrywa partię szachów których szachownica znajduje się na monitorze o przekątnej około 70 cali, a na dodatek szachownica “sama” rozgrywa partię.

Zdjęcia możecie oglądać TUTAJ 🙂

Witold Antosz