Skip to content
Zadanie uczniów polegało na wyszukaniu w dostępnych źródłach informacji (Internet, katalogi aranżacji wnętrz przykłady zastosowania kompozytów drewnianych w wykończeniu przestrzeni mieszkalnej).
Temat bardzo ciekawy i wymagający od uczniów i nauczyciela nowatorskiego podejścia, aby w sposób wyczerpujący opracować temat zadania. Po wspólnej dyskusji ustalono, że skupimy się na wystroju:
-
Kuchni,
-
Pokoju nastolatka,
-
Pokoju dziennego.
Wybrany temat zostanie opracowany metoda projektu. Uczniowie dobrali się w grupy robocze i wybrali jeden z tematów pracy. Czas opracowania to dwa tygodnie.
Wszyscy bardzo sumiennie podeszli do realizacji zadania, gdyż w czasie prezentacji prac uczniów trudno było znaleźć słabe punkty. Wszystkie były przygotowane bardzo dobrze pod względem tematycznym i technicznym. Wszyscy zgodnie uznali, że wykonane przez nich prace posłużą
w pracowni technicznej jak materiał instruktażowy.
Metoda projektów skutecznie rozwija twórcze myślenie. Polega na wykonywaniu przez uczniów zadań obejmujących większą partię materiału poprzez samodzielne poszukiwania, pod dyskretną opieką nauczyciela.
Nauczanie z wykorzystaniem metody projektu wychodzi naprzeciw zadaniom stawianym dziś współczesnej szkole daje ona możliwości uczniom, wszechstronnego rozwoju w zakresie techniki na etapie szkoły podstawowej pozwala na przygotowanie uczniów do życia aby potrafili się odnaleźć
w obecnym stanie rozwoju społeczeństwa określanego mianem cywilizacji technicznej.
Zdjęcia możecie oglądać TUTAJ 🙂
Witold Antosz
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji w zakładce "Polityka prywatności".ZgodaPolityka prywatności