Program eTwinning – europejska społeczność szkolna.
eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.
FROM WASTE TO ART
From Waste to Art. ( Od śmieci do Sztuki) to nasz drugi projekt zrealizowany poprzez program eTwinning.
Projekt trwał 4 miesiące, rozpoczynając się w lutym od działań przygotowawczych, a od marca kontynuowane były działania praktyczne. Ściśle współpracowaliśmy z naszymi szkołami partnerskimi w Turcji i Rumunii, organizując spotkania online w celu koordynacji obowiązków i monitorowania postępów.
Kalendarz działań przedstawiał się następująco.
Miesiąc 1 (luty):
Rozpoczęcie projektu i przygotowania:
Przedstawienie projektu i zorganizowanie spotkania informacyjnego dla nauczycieli i uczniów.
Wybór uczniów, którzy wzięli udział w projekcie.
Organizacja konkursu na logo, w którym uczniowie z każdej szkoły zgłaszali swoje projekty.
Wybór logo projektu w drodze wspólnego głosowania wszystkich szkół partnerskich.
Miesiąc 2 (marzec):
Zadanie 1: Tworzenie wazonów z masy papierowej.
Zadanie 2: Tworzenie kwiatów z papieru i małych rzeźb.
W ramach tych działań uczniowie przetwarzali odpady papierowe na dzieła sztuki, a następnie dzielili się informacjami o postępach za pomocą zdjęć i filmów z naszymi partnerami.
Miesiąc 3 (kwiecień):
Zadanie 1: Malowanie butelek i tworzenie przedmiotów dekoracyjnych.
Zadanie 2: Zorganizowanie wystawy wykonanych prac z okazji Dnia Ziemi 22 kwietnia.
W zadaniu tym uczniowie wykazali się swoimi talentami plastycznymi. Następnie zaprezentowali swoje prace: Wazony, rzeźby, wiersze na wystawie z okazji Dnia Ziemi dla całej społeczności szkolnej.
Miesiąc 4 (maj):
Zajęcie 1: Ułożenie i nagranie wspólnego video z poematem na temat ochrony Ziemi przed nadmiernym zaśmiecaniem
Zajęcie 2: Tworzenie doniczek z plastikowych lub blaszanych puszek.
Zadanie 3: Spotkanie online podsumowujące projekt.
W trakcie trwania projektu uczniowie pracowali razem w międzynarodowych zespołach, co sprzyjało współpracy i wymianie kulturowej. Angażując uczniów w tworzenie zrównoważonych dzieł sztuki, chcieliśmy rozwijać ich kreatywność, umiejętność rozwiązywania problemów i świadomość ekologiczną.
Wystawa prac prezentowała wszystkie nasze osiągnięcia i mamy nadzieję że, zainspiruje innych do przyłączenia się do ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Anna Marek